See other templatesSee other templates

Gruodžio 15-ąją apibendrinti ir pateikti Muitinės departamentui profesinės sąjungos pasiūlymai dėl postų pareigūnų, pagal tarnybos pobūdį važinėjančių tarnybiniais tikslais keleiviniu ar asmeniniu transportu, taip pat vykstančių į tarnybos vietą ir iš jos, važiavimo išlaidų, išskyrus taksi, kompensavimo taisyklių.

LIETUVOS MUITINĖS DARBUOTOJŲ
PROFESINIŲ SĄJUNGŲ SUSIVIENIJIMAS
Jasinskio g. 9 , LT- 01112 Vilnius, tel. (8-5) 235 63 80, (8-6)0537180,
el. paštas Šis el.pašto adresas yra apsaugotas nuo šiukšlių. Jums reikia įgalinti JavaScript, kad peržiūrėti jį., adresas korespondencijai: Savanorių pr. 174 – 409a, LT-03153 Vilnius, www.kartu.info


Muitinės departamentui prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos
A.Jakšto g. 1, 01105 Vilnius

2014-12-15 Nr. 12/2014-12 DĖL PASTABŲ PATEIKIMO

Vadovaudamiesi Lietuvos Respublikos muitinės šakos kolektyvinės sutarties 13,15 ir 34 punktais bei atsižvelgdami į gautą informaciją dėl ,,Lietuvos Respublikos muitinės postų pareigūnų, pagal tarnybos pobūdį važinėjančių tarnybiniais tikslais keleiviniu ar asmeniniu transportu, taip pat vykstančių į tarnybos vietą ir iš jos, važiavimo išlaidų, išskyrus taksi, kompensavimo taisyklių patvirtinimo“, įgyvendinimo, pateikiame pastabas.

Kiekvienoje transporto priemonėje atstumui matuoti yra įmontuoti odometrai. („Odometras (gr. Hodos – kelias, metron – matuoju) – prietaisas, skirtas nuvažiuotam atstumui matuoti.) Manome, kad atstumas tarp vykimo objektų turi būti nustatomas (tikslinamas) naudojant tik oficialius Lietuvos Respublikos teritorijos žemėlapius ir duomenų bazes, o ne vadovaujantis jokios teisinės galios neturinčiais „Google“ žemėlapiais. Be to, realus nuvažiuotas atstumas priklauso ir nuo padangų išmatavimų (gali skirtis iki +-5% ar daugiau)“.

Atkreipiame dėmesį, kad „Google“ žemėlapiai ir „GoogleEarth“ suteikia tik galimybę pasiekti ir peržiūrėti įvairų turinį, įskaitant (tačiau tuo neapsiribojant) fotografinius vaizdus, žemėlapio ir reljefo duomenis, verslo įmonių įrašus, atsiliepimus, eismo ir kitą susijusią informaciją, kurį pateikė „Google“, jos licencijos išdavėjai ir naudotojai. Tačiau, ,,< ...> Žemėlapio duomenys, eismas, nuorodos ir susijęs turinys pateikiamas tik tam, kad galėtumėte planuoti. Gali paaiškėti, kad oro sąlygos, statybos projektai, uždaryti keliai arba kiti įvykiai nulėmė kelio sąlygų arba nuorodų skirtumus, palyginti su žemėlapio rezultatais. Naudodami šį turinį, turite remtis savo nuovoka.“(*)

(*) (http://www.google.com/intl/lt/help/legalnotices_maps.html).

„Google“ ir jos licencijos išdavėjai (įskaitant „Tomtom“ ir jo tiekėjus, tačiau jais neapsiribojant) informuoja, kad neteikia jokių pareiškimų arba garantijų dėl bet kokio turinio arba produktų tikslumo ar išbaigtumo. ,, Pagal „Google“ bendrųjų sąlygų skiltį „mūsų garantijos ir atsakomybės neprisiėmimas“ „Google“ ir jos licencijos išdavėjai (įskaitant „Tomtom“ ir jo tiekėjus, tačiau jais neapsiribojant) neduoda jokių garantijų, susijusių su turiniu ir produktais, ir neprisiima atsakomybės dėl jokios žalos ar nuostolių, atsiradusių naudojant turinį arba produktus.“(**)

(**) (https://www.google.com/intl/lt_lt/help/terms_maps.html).

Pagal internetinius žemėlapius neįmanoma nustatyti atstumo iki pasienio postų.

Todėl vienintelis būdas nustatyti nuvažiuojamą atstumą iki tarnybos vietos - odometro parodymų fiksavimas. Pridėti prie ataskaitos, jokios teisinės galios neturintį popierių, t.y. žemėlapį ir vadinti jį „dokumentu“, manome yra visai neprasminga ir netikslinga, nes ir skirtingi internetiniai žemėlapiai nurodo skirtingus skaičius, o juk dar galima naudotis ir įvairių navigacijos priemonių duomenimis.

Numatant vykimo išlaidų kompensavimą būtina atsižvelgti ir kokiais keliais važiuojama, kokiose vietovėse yra postai, kad postų aptarnaujami muitinės sandėliai yra nutolę nuo postų.

Siūlome, kad įgyvendinimo tvarkoje nebūtų jokių dviprasmiškų išsireiškimų, o pateikiamų dokumentų sąrašas būtų baigtinis.

Atkreiptinas dėmesys, kad Lietuvos Respublikos muitinės postų pareigūnų, pagal tarnybos pobūdį važinėjančių tarnybiniais tikslais keleiviniu ar asmeniniu transportu, taip pat vykstančių į tarnybos vietą ir iš jos, važiavimo išlaidų, išskyrus taksi, kompensavimo taisyklėse numatyta, kad posto pareigūnams kompensuojamos ne tik vykimo iš namų į tarnybą išlaidos, bet ir vykimo tarnybos tikslais išlaidos. Tačiau numatytoje įgyvendinimo tvarkoje vykimo tarnybiniais tikslais išlaidų atlyginimas visai nėra numatytas.

Lietuvos Respublikos civiliniame kodekse (2.17 straipsnis) yra nustatyti kriterijai pagal kuriuos į kuriuos atsižvelgiama nustatant fizinio asmens gyvenamąją vietą, t.y. atsižvelgiama į asmens faktinio gyvenimo toje vietoje trukmę ir tęstinumą, duomenis apie asmens gyvenamąją vietą viešuosiuose registruose, taip pat į paties asmens viešus pareiškimus apie savo gyvenamąją vietą. Todėl manome, kad nepagrįstai numatoma įsakymu, poįstatyminiu aktu, susiaurinti įstatymu suteiktą asmeniui teisę nustatyti savo gyvenamąją vietą.

2014 m. spalio 20 d. buvo pasirašyta Lietuvos Respublikos muitinės šakos kolektyvinė sutartis Nr. 11B-1000, kurioje numatyta (34 punktas), kad < ... pareigūnams ... išmokama vieno pareiginės algos bazinio dydžio važiavimo išlaidų kompensacija...> .

Atsižvelgiant į išdėstytą, siūlome:

1. Iš punkto 2.1. išbraukti žodžius bei ,, ištrauka iš internetinio žemėlapių tinklapio su tiksliai nurodytu vykimo vietos adresu, tarnybos vietos adresu, žemėlapyje pažymėtu vykimo maršrutu ir pagal jį apskaičiuotu trumpiausiu atstumu kilometrais. Esant būtinumui pateikiami kiti dokumentai, įrodantys pareigūno teisę gauti važiavimo išlaidų kompensaciją.“, o punktą išdėstyti taip:

,, 2.1. Lietuvos Respublikos muitinės postų pareigūnai (toliau – pareigūnai), norėdami gauti išlaidų kompensaciją už vykimą iš faktinės gyvenamosios vietos į tarnybos vietą ir iš jos keleiviniu arba asmeniniu transportu, taip pat tarnybiniais tikslais, per tiesioginį vadovą pateikia šio įsakymo 1.1 arba 1.2 punkte nurodytos formos prašymą. Prašymas dėl važiavimo išlaidų kompensavimo pateikiamas einamiesiems metams iki sausio 10 d. Priimti į tarnybą pareigūnai prašymus pateikia per 5 darbo dienas nuo priėmimo į tarnybą dienos. Prie prašymo dėl važiavimo išlaidų asmeniniu transportu kompensavimo pridedamos transporto priemonės registracijos liudijimo, transporto priemonės valdytojų civilinės atsakomybės privalomojo draudimo liudijimo, vairuotojo pažymėjimo kopijos. Pareigūnų tiesioginiai vadovai, vizuodami prašymus dėl važiavimo išlaidų asmeniniu transportu kompensavimo, patikrina 2, 3, 4, 5, 6 ir 9 prašymo skiltyse nurodytos informacijos teisingumą, o vizuodami prašymus dėl važiavimo išlaidų keleiviniu transportu kompensavimo – 2, 3 ir 4 prašymo skiltyse nurodytos informacijos teisingumą. Už prašymuose nurodytos informacijos bei pateikiamų dokumentų kopijų autentiškumą atsakingi prašymus pateikę pareigūnai. Prašymus dėl važiavimo išlaidų kompensavimo tiesioginiai vadovai vizuoja, arba nurodo ištaisyti pastebėtus trūkumus ir/arba pateikti naują prašymą, arba motyvuotai atsisako vizuoti per 5 darbo dienas. Pasikeitus aplinkybėms, turinčioms įtakos važiavimo išlaidų kompensacijos dydžiui, pareigūnai per 5 darbo dienas nuo šių aplinkybių atsiradimo pateikia prašymus iš naujo. Pasikeitęs kompensuojamųjų išlaidų dydis taikomas nuo pareigūno tiesioginio vadovo prašymo vizavimo datos;“

2. Papildyti 2.3. punktą žodžiais ,, valstybinės reikšmės (I-V kategorijos) keliais“ ir išdėstyti jį taip:

,, 2.3. Prašyme dėl važiavimo išlaidų asmeniniu transportu kompensavimo nurodomas trumpiausias atstumas valstybinės reikšmės (I-V kategorijos) keliais;“

3. Punktą 2.4. išbraukti.

4. Punkte 2.6. išbraukti žodžius ,, Taisyklių 4 “ ir įrašyti žodžius ,, Lietuvos Respublikos šakos kolektyvinės sutarties 34 „ ir išdėstyti jį taip:

,, 2.6. didžiausias mėnesio kompensuojamųjų išlaidų dydis per vieną mėnesį negali būti didesnis nei Lietuvos Respublikos šakos kolektyvinės sutarties 34 punkte nustatytas dydis;“

5. Punkte 2.8. vietoj žodžių „Taisyklių 4“ įrašyti žodžius ,, Lietuvos Respublikos šakos kolektyvinės sutarties 34“.

6. 2.9 punkto 2.9.1. papunktyje vietoj skaičių ,,0,6“ įrašyti skaičius ,,0,7“.

7. Papildyti įsakymą 2.10. punktu ir jį išdėstyti taip:

,, 2.10. dirbant miestuose, kuriuose gyventojų skaičius yra didesnis kaip 100000 – degalų norma didinama 10 procentų.“

Raštas persiunčiamas elektroniniu paštu Šis el.pašto adresas yra apsaugotas nuo šiukšlių. Jums reikia įgalinti JavaScript, kad peržiūrėti jį. (Muitinės departamento prie LR Finansų ministerijos), originalas pareikalavus bus pateiktas.

Pagarbiai
Koordinacinės tarybos pirmininkas Jūrius Bruklys

Go to top
JSN Boot template designed by JoomlaShine.com